~~ . . . ~~

Fasha


Sunday, November 10, 2013

Kelahiran Seorang Bayi Ke Dunia

Assalamualaikum And Salam Sejahtera Semue ,,

Fasha Ader Sedikit Cerita Ingiin Dikongsikan Bersama ,, Hayatilah ,, 

Suatu Ketika Seorang Bayi Bersedia Untuk Dilahirkan Kedunia ,, Lalu Dia Bertanya Kepada Allah ,,

"Para Malaikat Disini Mengatakan Bahawa Esok Engkau Akan Mengirimku Ke Dunia ,, Tetapi Bagaimana Cara Aku Hidup Di Sana ?? Aku Begitu Kecil Dan Lemah ,," Kata Si Bayi ..

Allah Menjawab "Aku Telah Memilih Satu Bidadari Untukmu ,, Ia Akan Menjaga Dan Mengasihimu.."

"Tetapi Di Syurga Aku Hanya Menyanyi Dan Tertawa ,, Ini Sudah Cukup Bagiku Untuk Bahagia .." Demikian Kata Si Bayi ,,

Allah Lalu Berkata "Bidadarimu Akan Menyanyi Dan Tersenyum Untukmu Setiap Hari ,, Dan Kamu Akan Merasakan Kehangatan Cintanya Dan Menjadi Lebih Bahagia .."

Bayi Itu Bertanya Lagi ,, "Dan Apa Yang Dapat Aku Lakukan Saatku Ingin Berbicara Dengan-Mu ??"

Allah Lalu Menjawab "Bidadarimu Akan Mengajarmu Bagaimana Cara Untuk Berdoa"

Si Bayi Masih Belum Puas Dan Bertanya Lagi ,, "Aku Mendengar Ramai Orang Jahat Di Bumi ,, Maka Siapa Yang Akan Melindungiku ??"

Dengan Penuh Kesabaran Allah Lalu Menjawab "Bidadarimu Akan Melindungimu Dengan Taruhan Jiwanya .."

Bayi Itu Bertanya Lagi ,, "Tapi Aku Akan Bersedih Kerana Tidak Dapat Melihat Engkau Lagi Wahai Tuhanku .."

Dan Allah Menjawab "Bidadarimu Akan Menceritakan Kepadamu Tentang Aku Dan Akan Mengajarmu Bagaimana Agar Kamu Kembali Kepada-Ku Walaupun Sesungguhnya Aku Sentiasa Di Sisimu .."

Saat itu Syurga Begitu Tenang Sehingga Suara Dari Bumi Dapat Didengar ,, Lalu Bayi Tersebut Bertanya Untuk Kesekian Kalinya ,,

"Wahai Tuhanku ,, Jika Aku Harus Pergi Sekarang ,, Bisakah Engkau Memberitahu Siapakah Nama Bidadari Di Rumahku Nanti ??"

Allah Menjawab ,, "Kamu Akan Memanggil Bidadarimu ,, IBU ..  "

~~ Same Kan Muke Kami ,, ^_^ ~~


#Kenanglah Ibu Yang Menyayangimu ,, Hargailah IBUmu Selagi Beliau Masih Ada ,, Yang Hilangkan Berganti ,, Yang Patah Akan Tumbuh Akan Tumbuh Kembali ,, Tetapi ,, Kita Hanya Mempunyai Seorang Ibu Sahaja Didunie Ini ,, ALONG SAYANG EMAK !!!

No comments: